Canon ftb QL

Jag har redan varit ute och fotat med analoga kameran, jag kunde inte hålla mig! Kan ju säga att jag har träningsvärk i handen eftersom den väger så mycket.
 
Jag åkte runt hela staden för att få roliga motiv att ta kort på. När jag tar filmrullen till fotobutiken visade sig att jag inte hade laddat filmrullen ordentligt i kameran så hela rullen var tom! Det var bara att börja om från början (suck). Gick hem läste på i manualen, ca 2 timmar,3 filmrullar  och otaliga tutrial på youtube senare har jag lyckats ladda filmrullen korrekt.
 
Det är betydligt mer arbete med analog kamera, man måste dubbelkolla exponeringen, fokus, skärpedjup etc på en gång. Med digitalkamera tar man alltid en testbild, kollar i skärmen hur det blir, korrigerar inställningarna och tar ca 20 likadana bilder. Men med analoga kameran funkar det inte riktigt så, 1-2 klick på varje motiv så får man nöja sig. Man vill ju inte ha 24 framkallade bilder på samma motiv! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim