Fotografera på vardagarna

Jag måste bli duktigare på att fotografera på vardagarna. Tycker inte att man ska behöva ha avancerade blixtar eller springa ut de få timmar det är ljust ute.Så idag tog jag tag i saken idag när jag hade min fina syster på besök och hennes lilla knodd. Vi satt i köket och fikade så knäppte jag några bilder. Enda ljuskällan var från mina spotlights i kökstaket och en reflexskärm för att jämna ut skuggorna i ansiktet. Om man inte har en reflexskärm kan man lika gärna använda en stor bit aluminiumfolie.
 
Att fota dessa porträtter tog mig max 5 min, redigering 2 min.
 
 
Sådan mor sådan dotter:)
ISO 1600
Bländare f1,8
Slutartid 1/100 på syster och 1/125 på knodden
Silver reflexskärm
Objektiv Nikon 50mm 

Kommentarer
Postat av: claudia

vilka underbara ögon !:)

Svar: :) Visst har hon! Hon är en riktig charmtroll!
Melodi foto

2012-12-21 @ 14:06:00
URL: http://claudiamilena.blogg.se
Postat av: claudia

haha åh ja.. farligt jobb :D!!

2012-12-21 @ 16:50:45
URL: http://claudiamilena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim