Fotomässan i Stockholm

Idag var jag på fotomässan! Det var otroligt kul och inspirerande! Bland annat gick jag på en seminarium om retuschering av modellbilder. Jag antecknade febrilt kan jag säga! Jag kommer att lägga upp en tutorial här om just modellredigering lite längre fram.

Förutom att bli inspirerad så fick jag " måste -ha-begär", med andra ord är min önskelista till tomten klar;)

Här är lite bilder jag tog med mobilen under dagen:

Bildutsällning med bilder som berörde, både bra och dåligt.

Om man hade med sig sin kamera så kunde men testa att fotografera modeller. Jag stod vid sidan och beundrade mest modellen som verkade aldrig få slut på snygga poser

Matfotogafering, Kocken lagade mat och fotografen visade hur man tog kort på dom

Det fanns snabbkurseri ljussättning! Här visar fotografen hur man kan förbättra ljuset med reflexskärmar

Ah, min favorit! Man kunde prova en hel del objektiv i Nikons monter. Här provar jag en 600 mm lins f4. Det var en sån där  objektivsom väger ca 10 kg och kostar 95 000 kr. Den var helt fantastisk att fota med, Tänk om man kunde ha med sig en sån nästa gång man är ute i naturen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim