Retouch

Blev inspirerad av Lina idag (som är grym på retouch). Så jag tänkte bjuda på en egen variant. Jag letade i min bildarkriv och hittade ett år gammal bild på Noelle. När jag såg bilden kunde jag inte riktigt föreställa mig vad som behöver retoucheras henne. Noelle är ju otroligt vacker! Det är inte ofta jag retoucherar så pass mycket som jag har gjort med den här bilden på Noelle. Men jag tog i nu från tårna så att man ser en rejäl skillnad. Retouch är underbart, men när man jobbar med det så inser man hur mycket som är manipulerat i tidningar och TV. Det blir en tankeställare helt enkelt....
 
Det jag har gjort är:
  • Förstärkt sminket
  • Gjort ögonen skarpare
  • Tonat ner färgen på läpparna
  • Ljusat upp huden kring ögonen
  • slätat ut huden
  • Gjort håret mörkare
  • Ändrat färgsättningen på hela bilden
 
Sätt markören över bilden så ser du "före bilden".  
 
Det är väldigt kul att se tillbaka på gammla bilder. Man ser ganska tydligt hur man har utvecklats i sin fotograferingsstil:)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Wählby Photography

Snyggt jobbat! Fortsätt så :)

Svar: Tack Sofia :)
Melodi foto

2013-04-25 @ 16:40:22
URL: http://sofiawahlby.blogg.se
Postat av: Sofia Wählby Photography

Sv1: Tack, det värmer!
Sv2: Det är en jätterolig upplevelse. Man lär sig så grymt mycket vettigt. The Studio som jag jobbade för, gick dessvärre precis i konkurs. Men det finns en del andra sådana företag i Stockholm och även i Göteborg vet jag att de söker fotografer. Kolla med Modellab och Modellfabriken. Det är de jag känner till :)

2013-04-25 @ 18:01:00
URL: http://sofiawahlby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim