Take photos lika a boss!

Hela helgen har bjudit på utbildning med jobbet och jag har tagit en hel del företagsbilder på kollegorna, bland annat på Markus, min chef a.k.a the boss. Det var väldigt roligt att ta dessa eftersom Markus inte är rädd att bjuda på sig själv. Han sjöng, spexade och dansade medan vi tog bilderna!
 
Ljus
Vi befann oss på Clarion Hotell i Stockhom i Skanstull som har stora panorama fönster som släpper in en enorm mängd ljus. Det är en dröm för vilken fotograf som helst att fotografera där. Det var nog också anledningen till att  jag hann bevittna två  photoshoots på hotellet med andra fotografer ( och springa in i prins Carl Phillip, Regina Lund och Agneta Sjödin). Med andra ord använde jag endast naturligt  ljus och det så kallde "open shade" metoden. Läs mer om metoden HÄR.
 
Efterbehandling
Den första bilden har jag dragit i färg/kontrastreglaget betydligt mer eftersom jag ville ha en lite hårdare känsla. Den svartvita bilden har jag mörkat  bara ner bakgrunden för att för bort störningsmoment eftersom bilderna togs inne i hotellobbyn.
 
Som vanligt använde jag min Nikon objektiv 50 mm 1:1.8.
 
Inställningar: ISO 200, 1/125 f4

Kommentarer
Postat av: Maria

Lika stilig som i verkligheten tycker jag ;)

2013-04-28 @ 17:50:10
Postat av: Markus

Det är som när dikten överträffar verligheten och tvärtom. På en och samma gång.

2013-04-29 @ 21:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim