Tjocka släkten

Under påsken passade hela släkten på att samlas för att umgås och festa. Jag blev ombedd att ta kort på alla barnen och självklart ville jag det! Så jag ordnade en liten mini studio i ett av hörnen av festlokalen och knäppte bilder non-stopp i 3 otroligt roliga timmar!
 
Att fota barn
Ett tips när man fotograferar barn är att se till att de blir distraherade. Då  känner de sig inte lika blyga framför kameran. Ett sätt som jag tycker funkar nästan jämt och får barnen att slappna av, är att be dom att sjunga sin favoritlåt. Om de är blyga med att ta ton så börjar jag sjunga med min fulaste stämma och oftast fel med flit. De får igång  busfrörna rejält när de försökte lära mig hur låten är "på riktigt". Då gäller det att vara snabb och trycka av massa bilder just då. När de har sjungit klart kan man ge dom en stor applåd och då brukar de lysa upp av stolthet och återigen gäller det att vara snabb med kameran för att fånga det där genuina leendet!
 
Under kvällen fick jag höra allt från "Bä bä vita lamm", "blinka lilla stjärna", Michael jackon med "I´m bad" till Yohio med "heartbreak hotell". Med andra ord, vem behövde musikanläggning när vi hade liveband på plats;)
 
Här kommer iallafall ett smakprov utav 300 bilder som togs under kvällen! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim