Uppsala Danscenter

I söndags var det dags att fotografera dansare på Uppsala Danscenter.  Morgon började med att jag fick problem med installationen med av softboxen och blev 30 min försenade. Men sen så löste allt sig och fotograferingen gick som en dans, bokstavligen! Här är en sneak peak på de olika danstilarna vi tog kort på!
 
Ballet och Street dans
Salsa och Mama pilates
För att få så naturliga bilder som möjligt bad jag dansarna att dansa och sen stanna upp mitt i rörelsen! På så sätt får man "in action bilder".
 
Blixt: Oktagon softbox 120 cm riktad  lite snett från vänster.
Kamerainställningar: ISO 200, 1/160 f8
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Snyggt som vanligt melodi!!

Svar: Tack hjärtat!! <3
Melodi foto

2013-08-20 @ 20:18:34
URL: http://mariagullig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim