Soft as a babys butt

Action
Hud är bland det svåraste att retuchera. Man vill få bort skavanker som finnar och utslag men samidigt vill man inte att huden ska bli plastig. Jag råkade kommer över en så kallad "action" som heter DC Skin fix, som man använder i photoshop för att förbättra huden utseende. En action är en automatiserad redigering. Det är ett fantastisk hjälpmedel och sparar en massa tid. Ett exempel på action som jag har skapat är tex min signatur/loggo som finns på 90% av alla mina bilder på bloggen. Genom att använda min  loggo-action så förminskas mina bilder till en webvänligare storlek (som jag behöver när jag ska ladda upp bilder på bloggen) och placerar min logga i högra hörnet. Allt detta med en enda knapptryckning! Bra va?
 
Gör det själv
Jag tycker att  DC Skin fix action  är väldigt enkel och ger helt okej resultat om man använder den varsamt.
Här laddar ni ner den här Actionen (DC SKIN FIX Action)
När du  har laddat ner den, så öppnar ni filen och dubbelklickar på programmet. Photoshop öppnas automatisk och actionen installeras. Sen är det bara att använda den!
 
Här nedan har jag valt en bild på Sahar som tog när vi var i Egypten. Hon behöver ingen redigering överhuvudtaget egentligen men hon hade några solfläckar som jag valde att demostrera retoucheringen på.  I vanliga fall har jag ett alldeles eget knep att retouchera hud. Den kan jag dela med mig vid ett annat tillfälle eftersom den är ganska knepig och innehåller rätt så många steg.
 
För utbildningsyfte har jag redigerat bilden lite hårdare än vanligt så att ni verkligen ser skillnaden.
 
Välj bild ni vill retuchera. Öppna actionfältet tryck på play knappen.
 
Sedan väljer ni vit pensel med önskad storlek och styrka. Jag har valt en styrka på 25% och en penselstolek på 60. Men testa er fram för att få den resultat ni vill ha. Sedan är det bara att pensla bort skavankerna på de områden du vill förbättra:)
 
 
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim