Work!

Det är lite kaotisk inne i studion. Det väskor och smycken precis överallt! Men jag ska inte klaga för jag är omringad av vackra ting från Pipols Bazaar.
 
Jag får nog inte visa hela produktbilderna men kan nog vissa lite mönster och detaljbilder. Bilderna är tagna när grejerna låg huller om buller i studiosoffan i naturligt ljus. Men till produktfotograferingen använder jag mig av 2-3 externa blixtar, ljustält, reflexskärm och väsk/smyckesställ. Vem har sagt att små saker är lättare att fotografera? INGEN! :)
 
 
 
Väskorna längst ner har blivit min död, nästan. Jag tror faktiskt att de skulle var alla fotografers död. De är superfina men ack så svåra att ta kort på eftersom de är så glansiga vilket gör att antingen blir överexponerat, för mörka eller att jag kom med i reflektionen! Fick det att funka med hjälp av att flytta om blixtrarna en hel del och en stor reflexskärm. 
 
Objektiv till produktbilderna: 18-105mm f3,5-5,6 ( bra zoom objektiv behövs när man tar produktbilder)
Kamerainställningar för produktfotografering: ISO 200-320, Slutartid: 1/160, bländare: 13-16.  Man vill alltid ha skärpa på hela produkten därför gäller det att INTE snåla med bländaren. Kompromissa aldrig med bländartalet vid produktfotografering. Om bilderna blir för mörka så höj hellre ISO:t! (därav mina olika ISO värden)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim