Testing testing

Imorgon är det dags för att ta fler modebilder för House of Doris. Jag har bestämt mig för att ha en annorlunda ljussättning som får plaggen att "poppa"  mer.  Så jag testade lite olika ljustype. Det är ganska frustrerande att göra sånna tester eftersom det ibland kan vara svårt att "hitta" rätt ljuskomposition.
 
I brist på att någon som kan vara testmotiv så fick jag använda mig själv. Det är så fruktansvärt tråkigt att knäppa bild på sig själv  när man ser nyvaken ut. Så det var bara att smeta på röd läppstift och sätta på sig en klänning för att försöka göra det hela lite mer spännade. Jag tror att jag  har hittad en ljussättnng som funkar alldeles utmärkt inför imorgon, men under vägens gång så föll jag för den här ljuset som ni ser på bilden nedan. Den här ljussättningen kommer jag inte att använda just för modefotograferigen imorgon. Men den ska jag använda  för någon cool porträttfotografering i framtiden.
 
Jag står framför en helvit bakgrund men den blir grå eftersom blixten är placerad på ett sätt som gör att väggen inte får lika mycket ljus.
 
Ni som vill veta hur jag har ljussatt får helt enkelt förstora bilden på skärmen och kolla i ögonen. Där ser ni reflektionen av blixten som avslöjar blixtens placering och form:)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mazi

Blev bra det där!

2013-06-17 @ 11:06:56
Postat av: Maria

Fin är du!

2013-06-17 @ 16:33:21
URL: http://mariagullig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim