Bubbles

Att ta kort på barn är så roligt! Bara man ger dom nånting annat än kameran att tänka på så blir det fantastiska bilder. För några dagar sen var jag hos systeryster. För ovanlighetens skull hade jag min kamera med mig och megastora och tunga Sigma  70-200 objektiv.  Tur var det, för när barnen lekte med såpbubblor ställde jag mig lite längre bort och tog massa bilder.
 
Så här kan en hel vanlig dag se ut för lilla Charlize...
 
Titta bubblor
Att jaga bubblor blir varmt, av med jackan!
"Om jag blundar så kanske bubblorna försvinner". (Charlize frisyr måste vara helt unik. Att försöka kamma ut  kalufsen är ingen idé för den blir bara fluffigare då)
Pang pang med bubblor!
Morfar och storebror var också med och lekte, men storebror gillar inte att bli fotograferad. Enda bilden på storebror jag lyckades ta innan han sprang därifrån.
 
 Tips: Kom ihåg att barn har snabba rörelser så sätt slutartiden på minst 1/200 så slipper du få oskarpa bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim