Kurs hos mig

För ca en månad sen blev jag kontaktad av fyra fotografer som ville lära sig mer om studiofotografering.  De ville lära sig hur man tänker kring ljus i studio, samarbetet mellan fotograf och modell samt kamerainställningar. För allt det nämnda skiljer sig en hel del från dagsljusfotografering. Jag blev fruktansvärt smickrad av fotografernas förfrågan eftersom de är riktigt grymma inom sitt nisch! Det fick mig att inse att jag är bra på det jag gör eftersom de ville lära sig från mig! För oavsett hur duktig man än är så tvekar man alltid på sin egen förmåga, men man får ett helt  annan slags bekräftelse när andra fotografer vill att man ska lära dom det man själv kan:)
 
Här är iallafall  resultatet från workshopen som vi hade i söndags från en av fototograferna, Terese. Tillsammans gick vi igenom olika ljuskällor, jag riggade upp ljuset så det blev den effekt vi ville sen var det upp till fotograferna att styra modellerna! Visst blev bilderna grymma?
 
Så om du också vill lära dig ta lika grymma bilder i studio  så är det bara slänga iväg ett mail till mig.
 
En kritvit bild  behöver inte vara platt- den kan vara så färgrik och kaxig! Vi hade riktigt grymma stylister och makeupartister på plats!
 
I bilderna ovan har jag använt mig av tre softboxar för att få den klarvit bakgrund och rätt belysning på modellen. Bilden nedan har vi exakt samma bakgrund ( vit) men belyst på ett sätt så att bara modellen blir exponerad. Visst är det häftigt vad man kan göra med vit bakgrund?
 
Här leker vi med en klassisk belysning fast på en grå bakgrund:)
 
Modell: Rebecca Gala & Amelie Marmenlind
MUA/stylist:  Michaela Sagell & facebook.com/Freakoutcreations.blog

 
 

Kommentarer
Postat av: Kaj

Grymt! Skulle inte du ta det lugnare i veckan? ;-P

Svar: Jo! Att blogga är att ta det lugnt. Att rulla tummarna är inget för mig! ;)
Melodi foto

2013-11-26 @ 22:28:57
Postat av: Terese

TACK TACK TACK för en fantastiskt rolig dag! Jag har lärt mig så mycket hos dig och älskar ditt positiva bemötande på alla sätt - att vara 4 fotografer, 3 modeller, 2 MUA och 1 kursledare som inte känner varandra sedan innan och att alla åker hem nöjda, glada och uppslukade är ett otroligt betyg - tack för att du gjorde detta möjligt! Stor kram

(Men VAAAAR är dom bästa bilderna av dom alla - dom vi tog sist!?:D

Svar: Tack själva! Det var så fantastiskt kul att ha er där, jag blev så inspirerad av er energi och fotoideér! Hoppas att ni kommer oftare:)
Haha! Dom sista bilderna blir min lilla hemlighet... då tänker jag plocka fram bara vid speciella tillfällen;)
Melodi foto

2013-11-28 @ 20:14:35
URL: http://www.brandwold.se
Postat av: Sanna Andersson

gud va kul att få lära sig sånna saker !
De där är något jag själv skulle vilja ha kunskap om

Svar: Det var väldigt roligt att hålla i kursen! Fler såna workshops dyker upp snart! Om du vill kan du maila mig på [email protected] så kan maila mer info om datum när det är fastställt!
Melodi foto

2013-11-29 @ 21:05:16
URL: http://moonzanna.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim