Nytt ljus, Photoshop och en fail

Fail
Okej, jag tänkte bjuda på en liten animation på den här bilden jag tog idag i studion när jag testade att färgsätta bakgrunden. Animationen misslyckades jag med så jag lägger upp en före/efter bild rakt upp och ner.
 
Tummen upp!
Men jag tänkte berätta hur jag färgsatt bakgrunden som är egentligen vit. Det var lätt som en plätt! Jag använde min beautydish till bakgrunden med en raster på  och sen la jag på en färgad cellofanplast (röd). Det går lika bra med en softbox som man täcker med färgad cellofan. Blixten är placerad snett bakom mig riktad mot bakgrunden. Till huvudljuset har jag en liten softbox. Så när blixtrarna gick av så gav huvudljuset rätt exponering i ansiktet och bakre ljuset gjorde bakgrunden rosa! Fint va? Ska köpa lite fler färger och leka loss i studion med cellofanplasten så fort jag får en stund över !
 
Photoshop
Ja som ni ser så är bilden ganska hårt retoucherad i Photoshop. Helt plötsligt har jag fått världens finaste hud genom att göra den betydligt ljusare! Det är enda jag har gjort i Photoshop. Tänk vad mycket hud kan göra för en bild!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim