Boolibompa time!

Nu vet jag att jag verkligen älskar att fota barn! I helgen (som sagt, det har varit en händelserik helg) var jag på workshop med en av sveriges främsta barnfotograf, Juliana Wiklund. Så otrolig energisk och fantastisk kvinna! Hon lärde ut hur hon gör för att fånga fantastiska ögonblicksbilder med hela familjen. Onekligen funkar hennes metoder samtidigt som alla (inklusive fotograf) har hur roligt som helst!
 
Kamerainställningar
På sådana fotosessioner gäller det att inte pilla för länge med inställningar på kameran för då kan man gå miste om fantastiska ögonblick. Jag fotar alltid i manuellt läge, men just i sådana situationer väljer jag att fota i Auto-ISO för att vara på den säkra sidan. På så sätt hade jag full koll på blädaren och slutartid som jag anser ge bilden mest karaktär medan kameran sköter ISO:t.
 
Jag var inte så orolig att bilderna skulle bli brusiga eftersom det var strålande sol. Så om jag höll mig till vettiga slutartider och bländaröppningar så skulle ISO:t inte stiga allt för mycket. En sak mindre att tänka på helt enkelt. Om ni inte har provat Auto-ISO föreslår jag att ni gör det, speciellt om det är snabba ryck som gäller under fotograferingen.
 
 
'
Hur fantastisk glada är inte alla? Sååå hjärtliga leenden på varenda bild!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Melodi! Vi är så otroligt tacksamma för de fina bilderna du tog <3 Du var så otroligt fin med barnen (till och med Anton som var lite trött och sur sken upp). Jag har redan rekommenderat dig till flera vänner och de skulle bli så glada om du kunde komma till Sthlm. Vi kanske kan boka upp en helg med flera familjefotograferingar här i huvudstaden?
Kram/Sahar

Svar: Åh tack för för dom fantastiskt fina orden!! Blir så himla glad! <3 Jag älskar att fota barn! Naturligtvis kan jag komma till Stockholm. Om ni blir flera familjer så kan man dela upp det på flera dagar. Jag hör av mig via mail till dig så kan vi diskutera mera! Många kramar på er!
Melodi foto

2013-10-25 @ 20:49:15
Postat av: Sofie

Sjukt fina bilder!

Svar: Åh tack! Det är väldigt kul att ta familjebilder:)
Melodi foto

2013-10-28 @ 23:52:18
URL: http://sofiebacklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim