♪♫♪ Dam- dam- dar-aam ♪♫♪

Nu är det dags för bröllopsfotografering! Vädret verkar inte vara på vår sida eftersom det är gråmulet och det kommer att regna närsom helst. Så jag ska strax sticka iväg och hämta en vit bröllopsparaply ifall brudparet i all stress inte tänkt att man kanske behöver en sån om det skulle börja regna mitt i porträttfotograferingen:)
 
På Pinterest har jag hittat inspiration för olika poser! Här är några mina favoriter:
Bilder lånad www.pinterest.com.
 
 
 I min kameraväska hittar man idag:
 
Utrustning:
  • Nikon D7000
  • Sigma  70-200 f2,8
  • Tamron 17-50 f2,8
  • Nikon 50 mm f1,8
  • Nikon 18-105 f3,5-5,6
Ljuskällor ( ifall att vädret inte är på vår sida och vi behöver ta kort inomhus):
  • Hotshoe blixt med paraply diffiuser
  • Reflexskärm
  • Reflexskärms ärm
  • Stativ
Bra att ha!
  • Vit filt
  • Extra batterier i alla storlekar
  • Sax
  • Gaffatejp
  • Energibars för mig och brudparet. (Om energin bröjar tryta)
  • Redbull
  • Sist men inte minst.... bubbelvatten
Med andra ord, jag är välförbered -  Underbar känsla!
 
Wish me luck!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim