Dubai-Thailand-Kambodja

En utmaning
Hörre ni fina vänner, jag har ju glömt bort att dela med mig  av en liten STOR sak. 18 februari bär det av på fotoresa till Dubai, Thailand och Kambodja med fyra andra fotografer som jag ALDRIG har träffat. Extremt roligt, mycket pirrigt och lite nervös. Jag är en typisk trygghetsmänniska. Ogillar att ge mig in på nya saker om jag inte har en välbekant ansikte vid min sida. Men nu ska jag byta spår och utmana mig själv. Inte bara fotografisk men också på ett personligt plan.
 
En blandad kompott
Vi är borta nästan en hel månad och vi ska försöka dokumentera livet i de olika länderna, inte bara turistparadiset utan också fattigdomen. Alla fotografer som ska med har en egen nisch, någon är naturfotograf, en annan journalistfotograf osv. Så jag kommer lära mig en hel del av mina reskamrater! Förhoppningsvis kan jag bidra med nått också inom porträttfotografering. Jag har redan knåpat på några fotoideér som jag ska försöka förvekliga på dom kritvita sandstränderna.
 
Inte bara att dra
Så om ni undrar varför det är lite dåligt med uppdateringar här så beror det på att jag försöker avsluta massa projekt innan det bär av. Bland annat ska jag överlämna min studio till Terese som ska fotografera mina inbokade kunder under den här perioden. Hon ska fota House of Doris tjejerna. Inför den här överlämningen har jag slipat på ljuset  så hon slipper efterbehandla så mycket, men också få in rätt inställningar i Photoshop och Lightroom så att hon levererar likadana bilder. Det viktiga är att kunderna inte drabbas av att jag inte är på plats!
 
Mer inspiration
Jag lovar att jag bli lite bättre på att dela med mig av fler fototips och försöka inspirera. Förhoppningsvis har jag i helgen lite nya bilder som jag kan dela med mig. Men tills dess får ni nöja er med den här extremt långa texten och några fagra bilder på Sahar.
 
 
Så nu tänker ni "vad har dessa bilder med texten att göra?". Svaret är:  Inget! Det här är faktiskt en fotoblogg och känner att jag vill inte tråka ut er med massa text. Dessa bilder tog jag med Sahar på nyårsdagen. Jag har så OTROLIGT fina bilder från den dagen med olika teman så jag bjuder gärna på dessa.
 
På dessa bilder har jag försökt träna på hudretouch. Det är riktigt svårt kan jag bara tillägga men fick nog till det tror jag. Nä, nog skrivet för idag! Soffan och dubbelavsnitt av Sex & City väntar!

Kommentarer
Postat av: Mary

Dessa bilder gillar jag personligen mycke bättre!
Speciellt bild 1&3!
Hon har strålande naturlig hy å är skit-snygg!

Å vad roligt med resa! Spännande.

Svar: Tack Mary!! Tänkte på det du skrev tidigare när jag redigerade dessa:)
Melodi foto

2014-01-24 @ 13:03:48
Postat av: Spillevink

Bravo, Melodi!!! Utmana dig själv och tacka ja till alla äventyr som livet erbjuder!

2014-01-24 @ 16:16:00
Postat av: Elin (Fotoblogg)

Åh vad fina bilder :)

2014-01-27 @ 14:35:54
URL: http://eli.webblogg.se
Postat av: Hedvig

så fina bilder=)

2014-01-27 @ 20:05:27
URL: http://heddii.se
Postat av: Josephine Foto

Vilken jävla vacker kvinna!
Bilderna var ju strålande också såklart!

Svar: Hon är underbar utifrån och in! Henne försöker jag plåta så fort jag får möjlighet!TACK!
Melodi foto

2014-01-28 @ 06:56:18
URL: http://fotografjosephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim