Slipsmakeri - Uccello

Nu kan jag äntligen bjuda på  fler bilder från fotograferingen jag hade med Uccello.se. En regning oktoberdag bjöd på rätt stämning men inte optimala ljusförhållanden. Tjocka gråa moln på himmlen som verkligen gav osmickrande skuggor. Men som man säger : Make it work. Så det var det jag och Kenny gjorde. En del tålamod, klädbyten och miljöombyten så lyckades vi med dessa lifestylebilder.
 
Kompromissa på ISO:t
Jag fick verkligen trycka upp ISO:t en hel del trots att vi var utomhus mitt på ljusa dagen ( runt 13-14 tiden). För att bilderna inte skulle bli allt för brusig fick jag ha kortare slutartider än det som är normen för rörligt motiv. Jag bad Kenny röra sig riktigt långsamt eller stanna"mitt i en rörelse" för att jag inte skulle få rörelseoskärpa (oskärpa som man får när man inte lyckas "frysa"bilden). Allt som allt är jag nöjd med bilderna, men jag hade önskat att jag hade fått lite bättre ljus så hade bilderna varit knivskarpa. Chansen är stor att jag är onödigt kritisk eftersom jag är bortskämd med studioljus:)  Mina inställningar ser ni längst ner i detta inlägg.
 
Inställningar: ISO: 800 - 1250. Slutartid: 1/125-1/250, f2.2-4
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim