Keep the hat on

För ca 3 veckor var Terese, Ida och Madde i studion. Jag tror vi spenderade 3.5 timmar i studion men det kändes som 20 minuter. Vi hade fyra olika outfits och teman. Det har tagit mig en evighet att redigera bilderna och jag har bara hunnit med en fjärdedel, tyvärr. Men jag har bestämt mig för att lägga ner mer tid på redigeing för jag behöver träna på det.
 
Med dessa bilder har Jag jobbat mycket med hudretouch, skuggor och highlight. Resultatet blir då att skuggorna slår mot de blåa toner, highlight mot det gula, silkeslen hud och jämn hudton. Att redigera dessa bilder har alltså tagit mig kring 3 timmar!
 
 
Modell: Madeleine Borg
Ljus: Softbox 80x100 cm snett till höger uppifrån ca 1 meter ifrån modellen. 
Inställningar: ISO 200, f/8, 1/160
Objektiv: 50 mm

Kommentarer
Postat av: Agnes

Riktigt bra bilder!

Svar: Tack:)
Melodi foto

2014-08-15 @ 00:27:45
URL: http://agnesbjurek.blogg.se/
Postat av: Jolin Berg

Snygga bilder :)

Svar: Tack så jättemkt!
Melodi foto

2014-08-15 @ 11:13:21
URL: http://sluhusdjursagronom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Älskar redigeringen på dessa bilder! Värry cool!! Snyggt jobbat.

Svar: Tack! De är nästan helt redigerade i Lightroom! Så när jag kände mig nöjd med redigeringen kopierade jag alla inställningar och smackade på alla bilder. Lätt som en plätt! Bara hudretouchen är gjord i PS- och den tar tid! :(
Melodi foto

2014-08-23 @ 15:19:48
URL: http://johannahanning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim