Back to black

 
 
Här är några till bilder från min lilla fotosession i söndags. Jag gillade mest bilderna på mig själv där jag gräver ner mig själv i min polotröja.. konstigt nog. Första kollaget är egentligen en betydligt större bild som jag har beskurit till kanske 1/5 del så att jag bara fick med ansiktet. Gillade den tighta beskärningen betydligt mer än orginalbilden.
 
Så vad har jag gjort med bilden i Photoshop förutom att beskära den? 
  • Lagt på en s.k kurva och dragit upp exponering i ansiktet
  • Ökat skärpan och ökat kontrasten på ögonen
  • Tagit bort snorbusar i näsan (jobbigt men sant!)
  • Retoucherat bort hudutslag 
  • Lagt på ens.k graderingslager i röd/brun ton ( tog färgen från mitt hår) så hela bilden fick en varmare och ljusare ton
 Kamera: Nikon D800. Objektiv: 50mm f/1,8. Inställningar: ISO 100, 1/160, f/4,5. Ljus: Oktagon softbox 120cm snett ovanifrån + reflexskärm vid midja. Plats: I min studio i Uppsala
 

Kommentarer
Postat av: felicia

Fina bilder :)

Svar: Tack!!
Melodi foto

2013-10-04 @ 00:19:07
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: elin wahlberg

vilka fina bilder!

2013-10-04 @ 10:51:38
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/
Postat av: Emmeli

ojojoj så bra bilder vackra melo!

Svar: Merciiiiiii!!!! <3
Melodi foto

2013-10-12 @ 19:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim