Who run the world? GIRLS!

Det är få yrken (tycker jag) som man aldrig blir fullärd, fotografering är en sånt yrke. Därför är det ganska vanligt att man assisterar andra fotografer lite då och då bara för att utbyta kunskaper och få nya infallsvinklar. Det som är skönt är att man verkligen ser andra fotografer som kollegor  och inte konkurrenter, sånt gillar jag! Speciellt när det är tjejer som går ihop för att hjälpa varandra, då kan resultet inte bli nått annat än fantastiskt! Så idag var dags för mig att assistera Terese som har företaget Brandwold. Hon skulle fotografera ett bröllop i Täby.
 
Terese stötte  jag på på Facebook via en fotogrupp och idag var det första gången jag träffade henne, kändes som jag hade känt henne flera år! Det är det fantastiska med fotografering, man behöver inte ens känna varandra för att "våga" träffas. Man har en sak gemensamt och det räcker gott och väl. Det blev helt underbara höstbilder och  mellan varven passade jag på att ta lite Behind the Scene bilder.
 
Om ca 3 veckor ska Terese komma till min studio och hon ska få  lära sig och testa lite olika ljussättningar. Ja om det fortsätter såhär så kanske vi tar över fotovärlden;)
 
Vi var vid en magisk björkskog idag... Där ska jag fotografera fler ggr!
 

Kommentarer
Postat av: Terese

TACK SNÄLLA för att du var en fantastisk assistent idag som roddade med allting och var supergullig! Väldigt roligt att ha dig med:) Ser sååå mkt fram emot att få ta del av studiotipsen!

Svar: Tack själv för att jag fick följa med! Blev inspirerad av din lugn och självsäkerhet under fotograferingen...Jag gör gärna om det fler gånger!
Melodi foto

2013-10-01 @ 21:15:10
URL: http://www.brandwold.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim