More is Less

Sakta men säkert börjar jag komma ifatt redigeringsjobb. Här har ni andra halvan av bilderna med Madde! Till skillnad från föregående bilder, valde vi att gå åt helt motsatt håll. Starka färger och stark redigering med mycket kontraster och färgmättnad.
 
Lagom är inte bäst
Jag är lite halvt allergisk mot "gyllene mellanvägen". Gör man nått så ska man ta i från tårna. Iallafall när det kommer till fotografering. Ska man ha super mjukt ljus då ska det mjuka elementen genomsyra färgvalet på kläderna, smink, håruppsättning och efterredigeringen. Man ska inte hålla tillbaka på nått. More is less helt enkelt. Samma sak gäller med dessa bilder. Jag kunde egentligen ha nöjt mig med blåa shorts och vanligt linne eftersom bakgrunden har så mycket färg. Men jag valde med flit den färgstarkaste toppen och som grädden på moset valde jag gult halsband och en sjal som fångar upp alla färger. En sak jag har lärt mig är att kameran "äter upp" alla detaljer. Allt från smink, hår och kläder. Nått som man kanske tycker är "för mycket" i vanliga fall blir oftast bra på bild. Det är iallafall min grundregel när jag stylar modeller!
 
 
 
Ljus: Beautydish rakt framifrån, snett ovanifrån. Modell nära bakgrunden därav de skarpa skuggorna på bakgrunden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim