Gravidfotografering

Helgen har jag varit extremt produktiv när det kommer till fotografering. Både lördag och söndag bjöd på fotografering ute i naturen. Det är nog förklaringen till att jag har extremt ont i halsen nu också;)
 
Ungefär en gång i månaden träffas vi ett gäng  fotografer i Uppsala för att snacka ihop oss, få råd av medkollegor och fota. Den här gången begav vi oss till Skarholmen för gravidfotografering!  Sjön hade frusit till och solen sken. Det innebär att vi kunde bege oss ut bland fantastiska beiga vass och knäppa massvis med motljusbilder. 
 
Här kommer såväl BTS bilder såväl som resultatet.
 
 
Kamera: Nikon D800
Objektiv: Sigma 70-200 f/2.8
Plats: Uppsala, Skarholmen
Inställnigarna på kameran var olika beroende på ljuset..
 
Självklart bjuder jag också på Behind the scene bilder:)
 
 
 
 
Jag hamnade på bild också! Bilden till vänster är det Eric som har tagit. Och bilden till höger, ni vet där jag har en väldigt ergonomisk hållning, Det är Mimmi som har tagit! 
 

Kommentarer
Postat av: Emma | Tillvaron

Superfina bilder! Hur redigerar du motljusbilder? Du kanske har några tips. :)

Svar: Hej! Det är från fall till fall hur jag redigerar motsolsbilder. Ibland behöver jag dra ner exponeringen i ibland upp i Camera RAW. Sen ökar jag alltid kontrasten och svärtan ( annars ser de så dassiga ut). Det är mitt grundläggande redigering på motsolsbilder.. Sen brukar jag leka runt i Photoshop en del och lägga på olika filter osv. Men det är helt enkelt en smaksak:)
Melodi foto

2014-01-29 @ 08:52:32
URL: http://tillvaron.se/emma
Postat av: Sanna

otroligt fina bilder !!!

Svar: Tack så jättemycket!
Melodi foto

2014-01-29 @ 21:13:29
URL: http://moonzanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim