Före/efter med Olivia

För ett par veckor sen beställde jag hem en snuskbillig silverparaply från E-bay. den är 180 cm i diameter och kostade runt 600kr! Glad som en lärka när jag lyckades jag övertala min kollega (som jag också för övrigt delar kontorsrum med, förmodar att hon ledsnade på mitt tjat ;) ) att ställa upp på  en photoshoot!
 
Redan innan vi satte igång så hade jag en klar idé hur jag ville att bilderna skulle bli. De skulle vara mjuka och upplevas som en målning eller som ett gammalt foto i kombination med nått surrealistiskt.  När jag väl satte igång med redigeringen kunde jag inte sluta. Inte för att Olivia behöver photshopas utan för att jag ville att bilden skulle kännas overklig. Hur kul som helst att pilla i Photoshop och när man väl sitter med det  inser man de oändliga möjligheterna som finns och så lite man egentligen kan!
 
Med det sagt tänkte jag bjuda på en före/efter bild. Enjoy!
 
Efterbilden ser ganska annorlunda ut. Bakgrunden har fått en annan färg och struktur, Olivia har bytt hårfärg, fått rödare läppstift, rouge och ögonskugga 
 
Före- bilden. Ljussättning; Silverparaply 180cm + beautydish med raster!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim