Studiofotografering

Jag lärde mig att fota i en studio, det var mer eller mindre ofrivilligt. Jag blev tvungen att fotografera eftersom jag ägde en webbshop. Det var tok för dyrt att anlita en fotograf som tog allt mellan 2000SEK- 3000SEK varje fotosession. Eftersom vi fick in nya kläder r så gott som varje vecka så blev det ganska rejäla summor efter ett tag. Så en hemmastudio på ca 5000kr och en kamera för 4000kr senare  resulterade att jag efter ett tag börja bemästra slutartider, bländartal och skärpedjup  vilket sparade mig en rejäl slant på att fotografera själv. 
 
Idag är fotografering ett sätt att få utlopp för lite kreativitet. Fotograferar nästan varje helg, ute på fest eller när jag ska bara ut på stan för att fika med vänner. Om inte kameran får följa med så låter jag Instagram på Smartphonen duga! Nuförtiden försöker jag undvika studiofotografering eftersom inget slår det naturligt ljus oavsett motiv och man kommer ifrån "katalog" känslan som man oftast får med studiobilder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim