Out of focus

Totalt ur fokus och ur balans
Suttit här och tagit massa bilder. Efter att jag laddade upp dom i datorn så ser jag att ALLA bilder är ur fokus. Typiskt!  Det är lite svårt att knäppa bilder på sig själv för man vet inte riktigt om man lyckats pricka rätt med fokusen, känsligare blir det när man väljer att ha kort skärpedjup. Hur som helst. Den översta bilden var den enda som var någorlunda i fokus!  Bilderna speglar nog mitt sinnestillstånd, lite urbalans och allmänt grinig, man blir ju så less på november mörkret! 
 
Enkla medel
Jag har bara använt en Speedlite blixt ( sånna som man fäster på kameran)  och riktat bort den till vänster om mig där jag har placerat en silverfägad reflexkärm. När blixten går av träffar ljuset reflexskärmen som i sin tur träffar mig.Tadaaaa! Bakom mig har jag hängt  vår svarta myspys filt över tv:n. Med enkla medel kan man ta roliga bilder!
 
 
Så synd att den nedersta bilden blev ur fokus, gillade hur ljuset faller och döljer ena ögat, nästan som om jag har en ögonlapp!
Objektiv: Nikon 50mm. Inställningar: ISO 125, 1/200, f3,2
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim