Barnens Dag - resultat!

Minns ni att jag hade avsatt en hel lördag med endast barnfotografering? Den dagen knäppte jag flera hundra bilder och efter dagens slut värkte det rejält i armarna. Fotograferingserbjudandet blev så poppis så jag har förlängt erbjudandet till 20/12 och jag är så gott som fullbokad! Så kul!
 
Det lustiga är att jag hade köpt en hel del rekvisita men det verkar som om less is more. För de flesta föräldrarna ville ha enkel vit bakgrund med fårfäll. Men så fanns det vissa som verkligen ville använde de rekvisitor som fanns på plats och då blev bilderna nått annat! Inte nödvändigtvis bättre eller sämre, utan bilden fick en annan sorts karaktär. Ja, ni får ju avgöra själva:)
 
Personligen tycker jag att det vita är klassiska och tidslösa medan de bilder med rekvisita blir busiga och mer personliga!
 
Här är några av mina favoriter från den dagen!
 
 
 
 
Kamera: Nikon D800
Objektiv: Sigma 70-200 mm f/2.8
Inställningar: ISO 200, f/8, 1/160
Ljus: Oktagon 120cm huvudljus, 2st 40x60cm softbox som
bakgrundsljus för de vita bilderna.
Plats: Uppsala, fotostudio
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mary

Gaaaw, gullungar!
Jag har en personlig favorit ;)

Svar: Haha! Inte svår att gissa vem ;)
Melodi foto

2013-12-11 @ 15:45:33
Postat av: När Annie fotograferar

Jisses, så söta!! :-D

2014-01-27 @ 16:57:47
URL: http://www.narannie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim