1920

I helgen hade jag annorlunda fotouppdrag. Jag skulle fota porträttbilder på en 30 årsfest med temat 1920-talet. Det var riktigt roligt och svettigt. Alla gäster, utan undantag, hade satsat med klädseln så det var inga problem att få rätt känsla på bilden!
 
Några dagar innan fick jag lägenhetsbilder skickade till mig så att jag kunde välja vart i lägenheten jag ville ha min fotohörna. Jag fick även reda på att de ska blommig bakgrund och en fåtölj. Utifrån den informationen valde jag att ta med mig en stor softbox (90x60 cm) som min enda ljuskälla (för jag visste att jag inte skulle få plats med så mycket mer i en lägenhet). Det var riktigt ont om plats och tid, men det funkande ändå! 
 
Här är resultatet!
 
 
Födelsedagbarnet var först på tur att fotograferas! Han visste inte om fotograferingen som hade planerats i smyg av hans fru. Han satsade allt och resultatet blev inget annat än fantastiskt:)
Kamera: Nikon D800
Objektiv: Tamorn 24-70 f/2.8
Inställningar: (För en person i bild) 1/160 ISO 100, f/3,5
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim