Jackie <3

I lördags fick jag äran att fota charmtrollet Jackie, 6 månader hemma hos henne . En gladare tjej har jag inte träffat! Hon skrattade konstant  i en hel timme trots tre klädombyten. Hon var riktigt duktig på att sitta också. Tills hon skrattade alldeles för mycket och tippade bakåt. Haha! Tur att mamma och pappa fanns nära till hands för att ta emot.
 
Coolaste dojjerna i stan...
Tittut! - Mamma, pappa och JACKIE! 
"Pappa, jag gillar inte min frisyr.." Dessa bloopers är så söta så jag kunde faktist inte radera dom. Bilden till vänster ser Jackie sådär lagom arg ut, jag tror inte att hon trivs i sin frisyr som pappa hade försökt fixa.
 
Kamera: Nikon D800
Objektiv: Tamron 24-70 mm F/2.8
ISO 125, 1/160, F3.5-4.5
Ljus:  Att fota hemma hos kunder kan vara klurigt men om man väl har hittat receptet för supermjukt ljus så kan man få till det oavsett miljö:Blixt Oktabox 120 cm snett framför på lägsta styrka. Vit reflexskärm på motsatt sida och framför Jackie för att ljusa upp skuggorna på sidan och under hakan. På barnfotograferingar försöker jag alltid ha så mjukt och "skugg-fri" ljus som möjligt. Det tycker jag blir finast på barn. Därav så många reflexskärmar:)
 

Kommentarer
Postat av: Adine

Himla vackra bilder! Och vilken söt familj! :)

Svar: Tack! Det var riktigt roligt att fota dom:)
Melodi foto

2014-04-14 @ 12:09:04
URL: http://lundahlfoto.blogg.se
Postat av: Lizzan

Vilka härliga bilder, kan nästan höra det bubblande skrattet :)

Svar: Haha! Tack! Det var bubblande skratt heeela tiden:) Det är såna här fotograferingar som ger energi och så mkt glädje!
Melodi foto

2014-04-16 @ 11:21:13
URL: http://hizzan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim