Testing 1-2-3

Tjolavippen! Nu har jag äntligen packat upp mina nya blixtar! Det innebär att alla blixtar i min studio är av samma märke. Vilket i sig betyder att jag jag kan räkna med samma prestanda, färgton och uppladdningstid. Då kan resultatet inte bli nått annat än jämt och fint. Fram tills idag har jag använt mig av två Visico blixtar som huvudljus sen en riktig gammal blixt från Kaffebrus till bakgrunden. Men nu är det slut på det!
 
Så ikväll testade jag ljuset inför morgondagens fotografering med House of Doris och blev så nöjd! Kl 22:30 på kvällen kan man inte leka modell efter en lång arbetsdag, man är olagligt trött, men min pippigula tröja piggade upp tillvaro minsann! Känner ni igen tröjan förresten? 
 
 
Vet ju att det är en del fotografer som läser bloggen så jag tänkte om ni kan gissa ljussättningen? Ledtråd: Jag har 3 ljuskällor och en reflexskärm. Men vart har jag placerat dom? Skulle också  vara kul att höra hur ni skulle göra för att få liknande ljus!  
 

Kommentarer
Postat av: Lizzan

Att du skulle vara olagligt trött när bilderna togs syns minsann inte nånstans! Att våga mig på att gissa ljussättningen gör jag inte...riktigt så långt har jag inte kommit i mina ljussättningskunskaper ;)

Svar: Hihhi! Tack Lizzan! Förhoppningsvis kan jag ha den där kussättningskursen snart som lovat. Då lär jag ut den här ljussättningen som de flesta modebutiker på nätet använder sig av:)
Melodi foto

2014-04-16 @ 11:24:14
URL: http://hizzan.blogspot.se
Postat av: Maximus

Du har reflexen på höger sida. Resten utspritt på vänstra och framför kan det vara så at en är högt placerad?

Svar: Stämmer så bra! Till vänster : En mindre ljuskälla högt upp ( beauty Dish) för att få ganska starkt ljus i ansiktet. Sen en STOR softbox under till för att för att få en mjuk ljus som lyfter färger och struktur på kläderna. Och en reflexskärm (vit) på höger sida för att lätta upp skuggorna:)
Melodi foto

2014-04-17 @ 22:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim