När alla går åt...

 
 
 EFTER:
 
FÖRE:
 
.. det ljusa hållet så vill jag prova att fotografera mörka och dunkla bilder.
Just nu är det väldigt populärt att fotografera superljusa krispiga bilder, men jag är ganska mätt på sådana bilder. Trots att mörka bilder inte är min stil så är det väldigt kul och lärorikt att experimentera. Beroende på om du sitter på en PC eller Mac-dator så kommer bilden se väldigt annorlunda ut. Men den rätta redigeringen kommer fram om man ser det på en Mac elle iPhone
 
Ljussättningen är inga kruseduller med. En beautydish rakt framifrån i placerad lite högre upp.Modellen står väldigt nära beautydishen som är på väldigt svag styrka. Däremot är redigeringen en annan femma ( se efter bilden). Jag har:
  • Ändrat kontrast/ljus/färg (LR)
  • Rätat upp bilden (LR)
  • Beskurit bilden (LR)
  • Balanserat ut hudtonen med mättnad/lyster/nyans (LR)
  • Retucherat huden med Hög/låg frekvensmetoden (PS)
  • Tagit bort fläckar med healing brush (PS)
  • Tagit bort mörka ringar runt ögonen med mjuk pensel och Dodge Tool (PS)
  • Ljusat iåå ögonvitorna och Iris med Dodge tool (PS)
  • Förstärkt skuggorna med Burn tool (PS)
  • Lagt på en färgpalett i brunt (PS)
  • Lagt på 3 olika kurvor som mörkar ner/ljusar upp olika delar av bilden (PS)
LR = redigerat i Lightroom
PS = redigerat i Photoshop
 

Kommentarer
Postat av: Lizzan

Fantastikt snygga bilder! Jag håller med dig, det är fint med ljusa bilder i vissa sammanhang men det blir lätt lite mycket, längtar faktiskt till hösten nu så jag kan få ta lite murrigare bilder :)

Svar: Tack! Får komma igång med resten av bilderna snart så jag kan lägga upp hela serien snart!
Melodi foto

2014-08-19 @ 21:04:02
URL: http://lizzans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim