Fotografen Jens

Mycket läskigt, ganska nervöst men också smickrande när en GRYM fotograf ber MIG ta nya bilder på HONOM!
Sagt och gjort så åkte Jens och jag till min studio i lördags och knäppte av strax öve 140 bilder honom. Det var nämligen dags för en ny profilbild som han skulle använda. Alla har vi olika sätt att jobba och se ljuset så det var minst sagt också väldigt matnyttigt. Jag hade min signaturljussättning  på hälften av bilderna sen så kryddade vi till det med lite idéer från Jens. Sen slog vi ihop våra kloka huvuden och lekte loss med ljuset. Vi hade blixtar på snedden, längden, höjden, sidoljus, underljus, ja you name it! Jag fick ställa mig framför kameran också med min okammade morgonrufs! Dom bilderna blev inte fagra, men det bjuder jag på!
 
Här är en skärmdump hur filerna ser ut helt oredigerade på min dator. Just i den här serien håller jag på att testa olika ljussättningar och inställningar på kameran. Ser ni skillnaderna på bilderna och ljuset? 
 
För att ni ska få en bättre grepp omhur grym Jens är så tycker jag att ni tittar in hans webbsida: www.jensburstrom.se
 
 
Helt oredigerade bilder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim