TIPS - Mood board

Inför varje fotografering försöker jag göra en mood board, dvs en kollage som beskriver känslan som jag vill uppnå med bilderna. Att göra sådana kollage är guld värt för man får en klar bild av vad man vill uppnå. Men att göra kollage brukar ta tid och det är lite knepigt. Men så  jag halkade över gratis programmet Moodshare. Det är som en dröm!
 
Du kan inte bara ladda upp bilder, du kan också lägga till filmklipp, länkar och färger. Ni kan vara flera som jobbar samtidigt med samma mood board fast än ni sitter på olika datorer. Sist men inte minst kan du spara alla dina mood boards i olika projekt. När du är klar kan du skicka dom till modellerna/stylister/ make-up artisterna antingen via en länk eller ladda ner dom som en PDF.  Helt fantastisk är det - jag är frälst!
 
Här är två mood boards från mitt herrmode-projekt:
 
Gentleman with a swag
 
 
Casual chic

Kommentarer
Postat av: Lizzan

Tack för att du delar med dig av tips och trix, detta är precis vad jag letat efter.

Svar: Åh vad bra att tipsen kommer till nytta! Ska försöka fylla på med fler tips under vägens gång:)
Melodi foto

2014-07-08 @ 23:12:05
URL: http://lizzans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim