Familjebilder

En fullspäckad lördag som började med att jag var ganska lugn och hade koll på läget, men det varade inte så länge. Idag hade jag familjefotograferingar i stadsparken. Halvvägs genom första familjefotograferingen så lägger kameran av. Bara dör. Vill inte ta några kort. Paniken är total. Vrider på lite rattar, tar ut batteriet, minneskort byter objektiv. Inget hjälper.
 
Då är det bara åka raka vägen hem för att hämta reservkameran. 30 min efter i schemat så lyckas jag i allafall få klart fotograferingen och förbereda för nästa familj som ska fotas. Ja det var omständigt att fota med reservkameran och jag fick tänkte till några extra varv, men det lönade sig. Fick så fantastiska bilder!
 
Så med det lilla missödet tar jag semester nu i en vecka och beger mig till Grekland! Bloggen kommer nog att uppdateras under veckan, men lägg till mig på instagram så får ni garanterat daglig dos av grekiska gudar och tzatziki! Jag heter melodifoto på Instagram!
 
En av mina favoritbilder från idag. Ibland måste man bara vända sig om och fånga ögonblick som man inte hade planerat. Mamma och Viktor kollar på när jag tar kort på Samuel. Jag vänder mig om och ser detta, hur kan man då inte knäppa en bild på det då?
 
Objektiv 50mm
ISO 320, f/2
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fin bild!

Svar: Tack!!
Melodi foto

2014-06-15 @ 20:35:07
URL: http://www.jojosmind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim