Sommarflickor i regnet

Åh idag hade vi tur i oturen när det var dags att fota för House of Doris. Precis när vi skulle ut började det ösregna. Vi försökte vänta ut regnet med det blev bara mer. Så tills slut åklte vi till Orangeriet i Uppsala. Enda stället i stan som har tak och grönområde med stora träd som ger skydd från regnet. Varken min kamera eller tjejerna ville bli blöta, helt förstårligt!
 
Bättre ställe kunde vi inte vara på! Under varje bildserie får ni förklaringen varför..
 
 
Med Hanne ville vi ha lite festivalinspirerade bilder. Som sänt från ovan fanns då en palmliknande buske och grusväg. Dom var precis under ett litet tak. Så där stod vi och låtsades att det var gassande sol! Visst ser det soligt och härligt ut? Men det är det inte kan jag säga, det ösregnade;)
 
Felicia fick krypa in under världens vackraste träd med lila/gröna blad för att få skydd från regnet. Grenarna var så långa på trädet så det hängde över och där fick Felicia leka att hon är en liten älv som kryper ut ur sin lilla skog, hehe. Måste poängtera att det fortfarande ösregnar.
 
Jag börjar få kläm nu på bländarförvalet (A/AV inställnigen) och måste säga att det är betydligt enklare att fota i befintligt ljus med det. Nu lägger jag större vikt på ljuset än om platsen är bra. Dåligt ljus kan aldrig kompenseras av en vacker miljö, men tvärtom funkar alldeles utmärkt.
 
Naturligtvis bjuder jag som vanligt på en  dåligt iPhone -Behind the scene bild;)
Well, Thats all folks! Nu ska jag hoppa i säng och försöka få en tidig kväll för engång skull!
 
På dessa bilder har jag endast använt mig av min billigaste och BÄSTA objektiv, 50 mm. f1.8
Inställningarna är: ISO 200-320, f1.8-3.5. Slutartiden varierar mellan 1/200-1/500.
Till min hjälp hade jag en reflexskärm, silversidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim