Fairy tale

Jag vet inte om jag behöver skriva så mycket om den här fotosessionen. Den talar för sig själv liksom. Inspiration till fotosessionen och redigeringen hittade jag i sagornas värld, drömskt ljus, mycket hår och lite magi som Lisa alltid levererar.
 
Stylingen
När jag var i Usa så köpte jag på mig en hel del rekvisita, bland annat dessa blommor. Dessa satte vi i håret på Lisa. Det var svårare än vad man tror, de faller av och hamnar på sniskan men vi fick till det till slut. Håret hade Lisat förberet med att locka som vi på plats i studion tupperade så det såg ut som hon har bott ute i skogen halva sitt liv. Sminken hade Lisa fixat själv, hon är grym på det och jag litar på henne 110%. Därför får hon fria händer att göra exkat hur hon vill  varje gång vi fotograferar :)
 
Ljuset
Innan vi bestämde oss för den här ljussättningen bökade vi en hel del. Ändrade ljuset minst 10 ggr tills jag kände att resten av effketerna får jag fixa i Photoshop. Tur att Terese var på plats som stod ut med att jag ändra mig och hjälpte till med ljuset. Lisa var glad och tålamodig från början till slut. 1½  -2 timmar tog fotograferingen. Från styling tills vi packade ihop!
 
 
 
 
 
Objektiv: Sigma 70-200mm
Ljus: Beautydish 55 cm - keylight. Softbox 70x140 cm till motljus.
Inställningar: ISO 100, f6.3-8 1/160
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim