Lennakatten

I Uppsala finns det ett gammalt tågräls som är en museijärnväg och trafikeras bara säsongsvis. Det fick bli vår location för förra veckans fotografering för House of Doris! Jag kan starkt rekommendera den här platsen  för andra fotografer. Det finns lagom mycket träd och buskar för att ge  bra med skugga så man får snygga bilder.
 
Den här dagen var det svinkallt, det blåste och jag tror inte att det var mer än 10 grader ute. Men det var inget som hindrade Lisa från att låtsas att det är em varm sommardag. Det enda jag har gjort med bilderna är att lägga på ett filter  eller en s.k "PRESET" ( förinställning)  i redigerigsprogrammet Lightroom som gör att bilden får en varmare toner. Det spar en massa redigeringstid och huvudvärk;)
 
 
Objektiv: Sigma 70-200
Inställningar: ISO 200 f3,2 Slutartid 1/320- 1/500
 
Och så som alltid bjuder jag på lite BTS!

 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim