Minikurs i kvällssolen

I onsdags höll jag en grundkurs i fotografering. Anki, Janne och Anneli var med på kursen och syftet var att de skulle våga lämna automatläget på kameran. Efter ca 1,5 timme teori om kameran och hur den funkar så begav vi oss ut i stadsparken där de fick lära sig att fotografera i A/Av läget, bländarförval. Det är ett halvautomatläge och en bra inkörsport tycker jag! De lärde sig riktigt snabbt och jag tror att de fick en och annan bra bild! Förhoppningsvis har de fått en nytändning när det gäller fotografering!
 
 
Anki och Janne provar att att bilder på Anneli!
Härliga motsolsbilder fick vi också!
Anneli fick agera som modell:)
 
Nu har jag packat kameraväskan för imorgon bär det av för bröllopsfotografering ! TJOHO!
 

Kommentarer
Postat av: Anki Palm

Hej Melodi! Kursen var fantastisk ur flera pespektiv:-) Du hjälpte mig verkligen att ta mig ur automatläget och rädsla att göra fel med kameran. Tack! Jag går gärna en fortsättningskurs och rekommenderar den här till alla som vill ut ur "automatläget"!! Trevlig fotosommar!

Svar: Åh tack Anki för den feebacken! Det var väldigt kul att spendera eftermiddagen med er och se er få Aha- upplevelser! :)
Kram//
Melodi
Melodi foto

2014-06-17 @ 10:52:01
URL: http://www.xn--kldgalen-1za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim