Say Cheese

Alla har vi styrkor och svagheter. Jag är urusel på att vara strukturerad och organiserad när jag fotar. Varje gång jag har försökt vara det så har jag misslyckats. Jag har fått höra att min styrka när jag fotar är att jag får människor att slappna av och skratta. Inte sällan slutar fotograferingar i gapskratt, den här fotosessionen med Farnoush var inget undantag. Han ville ta bilder till en kampanj, vi hade ont om tid och både var trötta. Men det gick ju bra ändå, det var bara att plocka fram det jag gör bäst bara;)
 
Man får inte glömma att  ta bilder när personerna inte är beredda på det. Älskar bilder som är inbetween poser.
Här kommer några inbetween shots!
 
 
Ljus: Två softbox riktad mot bakgrunden. 80x100cm. En beautydish 55cm i ansiktshöjd.  En meter ifrån Farnoush, rakt framifrån.  En softbox 3 meter ifrån för att fylla ut skuggor och belysa från midjan och nedåt. Sammanlagt 4st ljuskällor.
Kamera: Nikon D800 + Sigma 70-200mm f/2.8
Inställningar: ISO 200,1/160 f/8
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim