SCALA - ljusuppsättning

Scala
Ni som följer mig på instagram (melodifoto) fick se förra veckan en Behind the scene video när vi fotade massvis med balklänningar från butiken SCALA (på instagram heter dom ScalaSthlm). Det ska snart öppna en webbutik och behövde därför förnya bilderna.
 
Ljuset
Eftersom de ville ha helkroppsbilder och (såklart) jämn exponerad överallt på klänningen fick jag tänka till en extra varv när jag ljussatte.
  • Som vanligt körde jag två blixtar på bakgrunden fär att slå ut alla skuggor
  • en stor oktabox ca 2-3 m framför modellen (för att få snygga skuggor och ljus på överkropp)
  • en stripbox ( smal avlång softbox som jag placerade på bredden)  för belysning till nederkant av klänningarna.
Nedan har jag lagt till ett ljusdiagram så ni får en bättre bild av ljussättningen.
 
Skuggor 
Resultat blev jag väldig nöjd med! Älskar skuggorna som faller på Sofies och Natalies kindben och under haka! När man börjar bli lite varm i kläderna med studiofotografering så börjar man kolla på skuggor och  catch lighten i ögonen. Skuggor som faller rätt är det SNYGGASTE och mest karaktärsskapande för en bild tycker jag. Det är typ det enda jag kollar på nuförtiden när jag ser reklamskyltar, bläddrar i tidningar eller kollar på tv! Jag är helt arbetskadad;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim