Hemma studio

Inatt fick jag ryck. Jag kände hur det kliade i fingrarna och jag ville skapa. Eftersom jag är alldeles för lat för att ta mig till studion så släpade jag min golvlampa från vardagrummet till köket  och använde som huvudljus. För att inte få allt för mycket skuggor under ögonen placerade jag en silverfärgad reflexskärm strax under min stol så det lättar upp skuggorna.
 
Sen tyckte jag att bilden blev för platt. Så jag placerade en blombukett framför golvlampan så jag fick lite struktur på bakgrunden. Eftersom jag har en reflexskärm som ger extra ljus på ansiktet  så minskar skuggorna från blommorna på mig men finns kvar på väggen. 
 
Skuggorna är också olika skarpa. Min skugga mot väggen är betydligt skarpare än blommorna för att jag är närmare väggen. Medan blommorna är längre ifrån väggen vilket gör att de inte får lika skarp skugga. 
 
Så, summa summarum. Man behöver inte alltid studio för att skapa lite magi!
I efterbehandlingen har jag lagt på en del brus för att få en mer robust känsla.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim