Creativity is intelligence having fun

Jag är en torsk på Photoshop. Har en sån där hatkärlek till det. Jag ogillar att sitta timmar med den för att "rädda" en bild som är dålig, men när jag har en bra bild så är Photoshop min bästa vän! Den låter mig vara kreativ och förvandlar bilden till något magiskt.
 
Jag leker en hel del med ljuset, kontrasterna och tonerna i alla mina bilder. Men det är sällan jag redigerar så pass mycket som jag har gjort med dessa bilder. Varje bild tog mig kanske 20 min. Vilket kan tyckas ganska lite, men tänk om man la ner 20 min på varje vid tex en bröllopsfotografering där man tar flera hundra bilder. Vilken mardröm för kunden ( bli hur dyrt som helst) och för mig som måste jobba ihjäl mig! På bröllopsfotograferingar ser jag därför till att allt, iallfall 90% av bilden, sitter direkt i kameran.
 
Här kan ni se hur bilden ser ut direkt  från när den är tagen ur kameran till slutresultatet. Bilderna är från workshopen jag hade i höstas. Alla duktiga fotografer fick ta såhär coola bilder:)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mary

Hej vännen!
Du är bäst, det vet du jag tycker! En tanke bara. Kanske du kunde leka lite med att inte "ljusa upp" ansiktena så mycket. Tjejen högst upp har ju jättefin hudton. Personligen tycker jag hon blir för "plastig" när du redigerat bilden.

Kram

Svar: Vad intressant att du just nämnde det! För jag har försökte jämna ut ansikte och kropp! Om du jmf originalbilden så är hon ljus i ansiktet där också. Jag misstänker att det är sminket:/ försökte fixa det i sista bilden, men fick inte till det helt och hållet. Ska tänka ännu mer på det mer framöver! Jag älskar feedback, endast då man kan utvecklas:) <3
Melodi foto

2014-01-18 @ 15:26:34
Postat av: Chanelle

Ville bara säga att du har en grym blogg! Väldigt underhållande läsning! Keep up the qood work :)

Svar: Tack så jättemycket! Vad glad jag blir!!
Melodi foto

2014-01-27 @ 11:48:50
URL: http://liquiddynamote.blogg.se
Postat av: När Annie fotograferar

Bild nummer ett var verkligen jättehäftig. Gillar hennes hår. Du är jätteduktig!!

Ja, fy för 20 minuter ps per bild!! Brukar bara korrigera kurvan normalt sett och kanske klona bort någon finne. :-) Men sällan gör jag större projekt... fast det vore kul att prova mer! För man kan ju verkligen göra häftiga saker! Provade nu förrförra veckan med att ta flera bilder och lägga ihop för att få en kompis att liksom hänga i en ram i luften. Kul men ovant! :-)

Svar: Tack så jättemycket!
Ju mer man leker runt i PS desto mer inser man hur lite man kan, haha! Det finns 1000 sätt att göra en sak i PS och det gäller att hitta sin egen väg. Jag lär mig nya saker hela tiden och det blir bara roligare ju mer man tränar!
Melodi foto

2014-01-27 @ 16:53:06
URL: http://narannie.blogg.se
Postat av: Sanna Suomela

SÅ vackert!

2014-01-27 @ 16:56:53
URL: http://ssannassuomela.blogg.se
Postat av: Emelie

Hur redigerar du lättast bort skuggorna? Om man ser på tjejen på stolen? Jag hittar ingen bra metod jag trivs med i Photoshop för att höra detta. Hur gör du? :)

Svar: Jag hade det problemet förr också. Den här videon blev min räddning:) http://www.youtube.com/watch?v=eK5zRHpDli0
Hoppas att den hjälper dig!
Melodi foto

2014-01-27 @ 17:47:31
Postat av: Kaffehörnan

Vad fina modellbilder

Svar: TACK! Studiobilder ligger varmt om hjärtat! Man ser mig oftare i studion än ute i naturligt ljus!
Melodi foto

2014-01-28 @ 12:35:24
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim